Apple computersupport aan huis of op afstand


'Meer met mijn Mac' verzorgt Apple computersupport aan huis!

Je loopt al langere tijd tegen problemen aan op je Mac en je komt er zelf niet goed uit. Met ‘Apple computersupport aan huis’ komt daar een einde aan! Je wil niet iedereen zo maar toelaten op jouw Mac, je zoekt niet naar een goedwillende hobbyist. (Tip: laat NOOIT iets aan jouw Apple computer doen door een Windows-deskundige!) Je hebt behoefte aan een integere en door Apple gecertificeerde deskundige.

Apple computersupport aan huis

Met ‘Apple computersupport aan huis’ word jij deskundig thuis geholpen met jouw vragen en problemen. In dit aanbod staan voorbeelden van onderwerpen, waarvoor mensen mij benaderen. Ik kom niet een snel kunstje doen, waarna iets werkt en je achter blijft met een vraagteken, zodat je de volgende keer weer hulp nodig hebt. Natuurlijk kan je Apple bellen, maar zij komen niet bij je aan huis, dat gaat allemaal via de telefoon. Ik hoor daarom eigenlijk altijd na één of meerdere privé-sessies dat men meer inzicht heeft gekregen, dat men zelfstandig verder kan en vooral: dat men blij is! Zie hier de tarieven.

Overstappen van Windows naar Apple

Ik ken geen mensen die overgestapt zijn van Apple naar Windows, ze zullen er best zijn, maar het is een hele kleine minderheid. Wil je uiteindelijk goedkoper uit zijn? Vind je dat jouw privacy en veiligheid automatisch echt goed geregeld moet zijn? Wil je gewoon ‘produceren’ in plaats van steeds problemen oplossen? Dan moet je de overstap gaan maken, waar je eigenlijk al een poos aan zat te denken! Bel en ik begeleid je bij het gehele traject, van aankoop-advies tot en met de dataoverdracht. Een van mijn stellingen is: “Elk verstandig mens, gaat een keer om!” Ben jij van plan om over te stappen van Windows naar Apple? Of ben je al overgestapt, maar het werkt nog niet echt lekker? Lees hier hoe ‘Meer met mijn Mac‘ jou daarbij kan helpen!

Werkgebied voor Apple computerhulp aan huis

Mijn werkgebied omvatte vroeger hoofdzakelijk: Oosterbeek, Heelsum, Doorwerth, Wolfheze, Renkum, Heveadorp, Westervoort, Veenendaal, Bennekom, Ede, Heteren, Elst (gld), Nijmegen, Duiven, Arnhem, Rhenen, Wageningen en plaatsen in die omgeving. Maar tegenwoordig wordt ik in het hele land gevraagd om op locatie te helpen. Zo kom ik heel regelmatig in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam.
Woon je verder weg en wordt hulp op locatie te kostbaar? Veel hulpvragen zijn op afstand op te lossen, zelfs tot het installeren van een nieuwe Mac aan toe!


Apple computerhulp op afstand

Woon je in een uithoek van het land, of in het buitenland, dan kan ‘Meer met mijn Mac‘ je toch helpen met ‘Apple computersupport op afstand’! Je hoeft niets te installeren, we gebruiken namelijk de veilige mogelijkheid voor support op afstand die al in jouw Mac zit ingebouwd. Mijn klanten in Frankrijk, België, en Spanje, vinden dat heel fijn, want het is alsof ik naast ze zit.
Het werkt heel simpel en veilig, typisch Apple!

Hoe werkt computerhulp op afstand?

  1. Bij de eerste keer bel ik je gewoon met de telefoon en dan zetten we samen de scherm-deel sessie op.

    Ik leg je uit hoe het gaat werken. Later, als je bekend bent met de werkwijze, valt deze eerste stap weg en maak ik contact op de afgesproken tijd.

  2. Op elke Mac is standaard door Apple het samenwerk-programma geïnstalleerd, dat gebruiken we.

    Je hoeft dus niets te installeren. Het is van Apple, dus is het veilig. Ik kan de beveiliging en privacy van programma’s van buiten Apple niet garanderen, dus die gebruik ik nooit.

  3. Ik vraag jou het mailadres waarmee je bent ingelogd op je Mac.

    Als je dat niet weet, vertel ik je waar je het kan vinden. Ik heb natuurlijk geen wachtwoorden nodig.

  4. Ik start het programma aan mijn kant en maak verbinding met jouw computer.

    De vraag of Tom Berends verbinding mag maken met jouw Mac verschijnt twee keer. Een maal voor het zien en eenmaal voor het mogen bedienen. Jij moet dus eerst 1 of 2 maal toestemming geven.

  5. De verbinding is tot stand gekomen.

    We doen de telefoon uit, want het geluid gaat mee met de verbinding / Ik zie jouw scherm / Als jij bij de tweede vraag toestemming gegeven hebt dat ik het scherm ook mag bedienen, dan kan ik dat / Ik hoor jou via de Mac / Ik zie jou niet.

  6. Samen lossen we het probleem op en ik leg uit.

    Boven in jouw scherm staat het verbindings-icoontje. Daar heb je de gelegenheid om de geluidsverbinding te onderbreken / de schermdeling tijdelijk te onderbreken / de schermdeling volledig stoppen. Jij hebt dus altijd de ‘macht’ over de verbinding.

Maar er zijn mensen die mij liever gewoon bij hen thuis hebben ondanks de afstand en dus de kosten. Zij vinden dat op afstand gedoe maar niets, ik snap dat. Maar het kan dus, ongeveer de helft van mijn support-sessies verloopt fysiek ter plekke.


Geverifieerd door ExactMetrics