Jaar-factuur voor korte support-momenten

Mijn 400 klanten hebben heel veel vragen en ik vind het leuk om mensen te helpen. Dat betekent wel, dat ik vaak voor iemand 5, 10, 20, 30 minuten aan de telefoon of via mail hulp verleen en dan denk ik: Tja, moet ik hier nou een factuur voor sturen? Het levert mij en de klant dan ook weer administratieve rompslomp op voor een relatief klein bedrag.
Daarom heb ik de ‘Jaar-factuur voor korte support-momenten’ geïntroduceerd.

Jaar-facturen

Hoe werkt de Jaar-factuur? Eigenlijk heel simpel. Als je me belt, of als we een lange hulp mailwisseling hebben, dan noteer ik de totale hulp-tijd minus de ‘social-talk’. Ik verzamel dat van een jaar en je krijgt daar dan een gespecificeerde factuur van. Heel transparant dus!

Voordelen

  • Je krijgt geen kleine factuurtjes meer.
  • Je betaalt pas later.
  • Je probleem is meestal sneller opgelost dan dat je het zelf lang blijft proberen. Zeker wanneer ik even met je mee kijk op afstand.
  • Het is transparant.
  • Een van de eerste klanten die dit graag wilde, gaf aan dat dit voor haar prettig was, omdat ze dan vaker ‘durfde’ te bellen of te mailen, grappig!

Opgeven

Heel simpel, neem even contact met mij op. Ik bevestig dan dat je graag een Jaar-factuur voor korte support-momenten wilt ontvangen in plaats van meerdere kleine facturen.

Plaats een reactie