Hoe verloopt Mac-Support tijdens Corona?

Het Corona-virus speelt op dit moment nog steeds een rol in Nederland. Ik voel een verantwoordelijkheid naar jou, naar onbekenden om mij heen en naar mijzelf. Hoe gaat ‘Meer met mijn Mac‘ daar mee om?

Sinds 13 oktober 2020, zijn er 2 mogelijkheden:

  • Op afstand
    • Ik ben gewend om mijn klanten op afstand te helpen, dat kan dus ook nog steeds. Dat gaat prima, ook in het buitenland!
    • Werkwijze: Voor de verbinding hoef je niets te installeren, we gebruiken de meekijk-software van Apple die al in je Mac zit ingebouwd. Ik zie jouw scherm, ik zie jou niet. Het is alsof we gewoon naast elkaar zitten. De telefoon hebben we niet nodig, want dat geluid gaat via de verbinding mee. Je betaalt natuurlijk geen reiskosten.
      Ik werk dagelijks op deze manier met mijn klanten, corona heeft mijn bedrijfsvoering wat dat aangaat, blijvend veranderd!
    • Gaat het om mogelijkerwijs meerdere sessies vanwege de omvang van het probleem, dan is het prettig voor ons beiden, als de eerste sessie wel op locatie kan plaats vinden.
  • Thuis op locatie
    • Als klanten dat willen, werk ik ook, zoals eigenlijk gewoonlijk, bij hen thuis op locatie.
    • Werkwijze: Ik desinfecteer mijn handen bij binnenkomst en daarna om het half uur. Verder houd ik mij aan de gedragsregels van het RIVM / We zitten minimaal 1,5 tot 2 m. uit elkaar / Ik zet een schermdeling-sessie op zoals hierboven beschreven, waardoor ik op jouw scherm kan werken en jij ziet en hoort wat ik doe. Ik wil je vragen van tevoren de apparaten even te desinfecteren en te zorgen voor voldoende ventilatie.

Plaats een reactie