Mijn meer dan 450 klanten hebben heel veel vragen en ik vind het leuk om mensen te helpen. Dat betekent wel, dat ik vaak voor iemand 5, 10, 20, 30 minuten aan de telefoon of via mail hulp verleen of dingen uitzoek of mee kijk op afstand en dan denk ik: Tja, moet ik hier nou een factuur voor sturen? Het levert de klant en mij dan ook weer administratieve rompslomp op voor een relatief klein bedrag.
Daarom heb ik de ‘Periode-factuur voor korte support-momenten’ geïntroduceerd.
Periode-facturen
Hoe werkt de Periode-factuur? Eigenlijk heel simpel. Als je me belt met een uitzoek-probleem, of als we een korte “op Afstand”-hulpmoment hebben, dan noteer ik de hulp-tijd. Ik verzamel dat van een periode en je krijgt daar dan een gespecificeerde factuur van. Je vindt daar onder andere van elk hulpmoment in terug: Datum / Minuten / Op afstand of op locatie / en tenslotte het aantal keren “korte hulp” en de totale tijd. Heel transparant dus!
Voordelen
- Je krijgt geen kleine factuurtjes meer.
- Je betaalt pas later.
- Je probleem is meestal sneller opgelost dan dat je het zelf lang blijft proberen. Zeker wanneer ik even met je mee kijk op afstand.
- Het is transparant en controleerbaar.
- Een van de eerste klanten die dit graag wilde, gaf aan dat dit voor haar prettig was, omdat ze dan vaker ‘durfde’ te bellen of te mailen, grappig!
Tip: Houd zelf de data en de bijbehorende minuten ook goed bij, dan kan je de gespecificeerde factuur goed controleren.
Opgeven
Opgeven is heel simpel, neem even contact met mij op. Ik bevestig je dan dat je graag een Periode-factuur voor korte support-momenten wilt ontvangen.