Wanneer Op Afstand werken niet lukt, dan kan dat een aantal oorzaken hebben die bij de klant gecontroleerd kunnen worden:
Wat moet je controleren als Schermdelen niet lukt?
- Controleer Privé-Doorgifte:
Systeeminstellingen > Klik op je naam > iCloud > Zet privé-doorgifte uit (Schakel uit tot morgen) - Controleer de Berichten-app:
Berichten-app > Instellingen > Tabblad iMessage > Wat staat daar achter Apple-ID? Niets? Dan inloggen met het Apple-ID. En klik op Synchroniseer nu. - Controleer de Berichten-app:
Instellingen > Tabblad iMessage > Alle vinkjes aanzetten behalve de onderste. - Focus controleren, staat Niet storen uit?
Bedieningspaneel (links boven in het beeld in de buurt van de tijd staat een icoontje met 2 schuifjes) > Focus > Controleer of Focus uit staat. - Controleer het juiste Apple ID:
Is het iCloud Apple-ID in Systeemvoorkeuren gelijk aan het Apple-ID wat staat bij Berichten > Instellingen > tabblad iMessages? - Controleer Meldingen:
‘Berichten’ moet meldingen kunnen geven rechtsboven in het beeld: Systeeminstellingen > Meldingen > Berichten > zet aan. - Controleer Meldingen:
‘Schermdeling’ moet meldingen kunnen geven rechtsboven in het beeld: SysteemInstellingen > Meldingen > Schermdeling > zet aan. - Controleer Taal en Regio:
Systeeminstellingen > Taal en regio > Controleren - Controleer Tijdzone en Tijd:
Systeeminstellingen > Datum en Tijd > Controleren - Controleer Bereikbaarheid:
Systeeminstellingen > Klik op je naam > Naam / telefoon / email > Bereikbaar op: > Controleer of het Apple-ID-mailadres + telefoonnummer daar staan. - Controleer Schermdeling-app:
SpotLight (cmd ingedrukt houden en 1 keer op de spatiebalk tikken) > Typ: Schermdeling > Start de gevonden Schermdeling-app > Instellingen > Geblokkeerde gebruikers: vink bij Iedereen.
Meekijken op iPhone of iPad: hoe?
Wanneer de schermdeel-sessie gaande is en je wil een iPad- of iPhone -probleem aan mij te laten zien, doe dan het volgende:
- Maak bedieningspaneel zichtbaar: Op een iPhone X of nieuwer of iPad met iPadOS 13 of nieuwer: veeg omlaag vanuit de rechterbovenhoek van het scherm.
Op een iPhone 8 of ouder of in iOS 11 of ouder: veeg omhoog vanaf de onderrand van het scherm. - Tik op de knop ‘Synchrone weergave‘.
- Ik kan nu je iPhone of iPad op je scherm zien.
- Ga dan naar een ‘pagina’ waar het probleem zich voordoet.