Webinar FAQ

Wie kan zich opgeven?

Een ‘Meer met mijn Mac‘-webinar staat open voor iedereen, het doet er niet toe waar je je bevindt of dat nu Renkum of Dubai is. Er is echter 1 restrictie, het maximum aantal deelnemers is 25.

Hoe kan ik me inschrijven?

Op deze pagina kan je je inschrijven. Daar staat altijd of en wat er gepland staat. Houd deze pagina dus in de gaten.

Wat heb ik nodig om mee te kunnen doen?

Een iMac of een MacBook.
Een goede internetverbinding.
Een camera en microfoon, die zijn al aanwezig in een iMac of MacBook.
Chrome, FireFox, als browser.

Hoe verloopt de informatievoorziening nadat ik me heb ingeschreven?

Nadat je je hebt ingeschreven krijg je binnen 24 uur een mail waar in het wachtwoord staat voor het besloten deel van deze website. Verder verloopt de communicatie vanuit ‘Meer met mijn Mac‘ naar de inschrijver via dit besloten deel van deze website.

Wat moet ik installeren en hoe doe ik dat?

Je hoeft niets te installeren. We gebruiken het programma Jitsi, dat via het internet werkt. Maar, zoals aangegeven, zorg er voor dat je Chrome of FireFox als browser kunt gebruiken.

Hoe zit het met de privacy?

Er zijn momenteel veel ‘beeldbel-programma’s’. Bits of Freedom heeft ze onderzocht en adviseert Jitsi te gebruiken voor groepen. Dat geeft mij een goed gevoel. Hier kan je eventueel de privacyverklaring lezen van BIT, het Nederlandse bedrijf dat ‘Meer met mijn Mac‘ gebruikt voor deze webinars.

Ik heb nog nooit met Jitsi gewerkt, hoe kan ik me daarop voorbereiden?

Je kunt van tevoren deze handleiding even bekijken, dat is vaak voldoende.
Je kunt mij in de dagen voorafgaand aan het webinar contact met mij opnemen. Ik kan je dan 10 minuten gratis helpen, duurt het langer, dan betaal je het normale uurtarief.
Ik kan na een half uur voor het starttijdstip geen technische vragen meer beantwoorden.

Hoelang duurt het webinar?

Het webinar duurt ongeveer een uur. Dat is mede afhankelijk van de vragen.

Wat kost het webinar en hoe gaat de betaling?

Een webinar kost normaal gesproken€ 10,-. Op het webinar van 29-05 krijg je 50% korting. Je betaalt achteraf via de factuur die je via mail ontvangt. Heb je door omstandigheden het webinar niet kunnen volgen, mail dat dan even naar info@meermetmijnmac.nl

Gaat iedereen niet door elkaar praten, dan kan ik het niet meer volgen.

Het is geen vergadering, het is een online les. Iedereen heeft standaard de microfoon uitstaan, zo kan iedereen de docent goed volgen wat hij zegt en wat hij laat zien op zijn scherm.

Kan ik vragen stellen tijdens het webinar en hoe doe ik dat?

Ja. Aan het eind van het webinar kan dat door op het hand-icoontje te klikken, ik weet dan dat je een vraag hebt. Door de spatiebalk ingedrukt te houden kan je jouw vraag stellen die dan door mij en de deelnemers en gehoord wordt. Je kunt een vraag ook typen.

Welk besturingssysteem moet ik hebben?

Het webinar wordt gegeven vanaf een Mac die macOS Catalina heeft. Heb jij een ouder besturingssysteem, dan zal het er soms iets anders uit zien op jouw Mac, als je er zelf mee aan de slag gaat. Maar de pricipes zijn het zelfde.

Wat kan ik allemaal vragen?

Vragen over wat uitgelegd en gedemonstreerd is, kunnen gesteld worden. Vragen moeten wel relevant en interessant zijn voor de andere deelnemers.

Ik heb best wel een gecompliceerde foto’s-situatie, is daar privé-assistentie bij mogelijk?

Ja. Kijk eerst of het zelf lukt n.a.v. het webinar. Lukt het daarna niet, of voel je je niet zeker, dan kan ik je daar op afstand heel goed bij helpen. We werken dan in die privé-les dan niet met Jitsi, maar met een Apple-programma dat al standaard op jouw Mac staat. Je betaalt geen telefoon- of reiskosten, alleen het normale uurtarief.

Wordt het webinar opgenomen, zodat ik het later nog een keer kan afspelen?

Misschien. Het hangt van een aantal zaken af die nu nog niet bekend zijn.

Als mijn huisgenoot / partner meedoet, moet die dan ook betalen?

Nee. Maar die partner mag natuurlijk wel reclame maken voor de diensten van ‘Meer met mijn Mac‘🤗