Een handtekening toevoegen aan een Pages document

Een handtekening toevoegen aan een Pages document kan. Maar overweeg dan wel om er eerst een PDF van te maken. Immers, als je een document van een handtekening wilt voorzien, dan is dat waarschijnlijk een belangrijk stuk. En een belangrijk stuk verzend je eigenlijk zelden in Word- of Pages-formaat, maar in PDF-formaat, omdat de ontvanger het dan niet makkelijk kan wijzigen en het staat natuurlijk ook professioneler!

Maar als je het toch wel graag wil, dan is dit de werkwijze:

Hoe voeg ik een handtekening toe aan een Pages document:

  1. Maak eerst een handtekening, zoals hier beschreven.

  2. Open een PDF waar de handtekening goed in staat.

    Dus: selecteer de PDF (blauw maken) en druk 1 x op de spatiebalk. Snelle Weergave opent dan.

  3. Klik op Open met Voorvertoning.

    Vergroot eventueel de PDF zodat hij in een goed formaat op het scherm staat.

  4. Maak een beperkte schermafbeelding met SHIFT + CMD + 4.

    Selecteer de handtekening door met de verschenen kruiscursor van linksboven de handtekening naar rechtsonder te slepen, daarna laat je hem los. De handtekening staat nu als een bestand op je bureaublad!

  5. Voeg de handtekening toe aan het Pages-, Numbers-, Keynote,- of Word document.

    Zorg er voor dat het venster van het document en het handtekening-bestand op het bureaublad tegelijkertijd zichtbaar zijn. (Psst.. ALT (of OPTION) + CMD + H) Sleep het handtekening-bestand naar het openstaande document. Pas hem daar eventueel even aan.

  6. Klaar!

    Geniet van het resultaat!

Plaats een reactie