
Wat zou het fijn zijn wanneer je iemand kon helpen op afstand door schermdeling te kunnen toepassen met een iPad of iPhone. Je kent het probleem vast: een familielid belt met een technische vraag over een iPad of een iPhone en je moet steeds vragen: “Wat zie je nu? Oh nee, ga maar even terug.” enz. Erg onhandig, maar daar is een oplossing voor!
Schermdeling met een iPad of iPhone
- Ga op de Mac naar teamviewer.com en download ‘TeamViewer’.
Dit is een eenmalige actie.
- Op de iPad / iPhone: download uit de App Store: ‘TeamViewer QuickSupport’.
Dit is een eenmalige actie.
Stap 3 en verder zet je als er hulp wordt gevraagd. - Hulpvrager: Open ‘TeamViewer QuickSupport’ op de iPad / iPhone.
(Sta bij de eerste keer eventueel toe dat TeamViewer QuickSupport berichten mag sturen.)
- Hulpvrager: Neem contact op met de hulpverlener en geef uw ID door.
Het ID is een 10-cijferig nummer. Wanneer de hulpvrager al vaker dit gebruikt heeft, dan kan er na het openen van de app meteen het scherm komen waar in staat Start uitzending.
- Hulpverlener: Start op de Mac de app ‘TeamViewer’ en typ het 10-cijferige nummer in bij ‘Partner-ID’ en klik op Verbinden.
De verbinding wordt tot stand gebracht.
- Hulpvrager: klik op Toestaan als er wordt gevraagd Support op afstand toestaan?
Maak duidelijk aan de hulpvrager dat dat alleen kan bij een zeer vertrouwde hulpverlener!
- Hulpvrager: klik op de ronde knop Start Broadcast en daarna op de knop Start uitzending.
Na een aantal seconden verschijnt het scherm van de iPad / iPhone op de Mac.
- Hulpvrager: klik op de thuisknop om het hoofdscherm van de iPad / iPhone te laten zien.
Nu kan de hulpverlener meekijken op de iPad / iPhone.
- De hulp-sessie sluiten: Hulpvrager tikt op de rode balk boven in het scherm en tikt op Stop.
De schermdeling-sessie is gestopt.