Schermdeling met een iPad of iPhone

Hoe deel ik een iPad of iPhone scherm met teamviewer

Wat zou het fijn zijn wanneer je iemand kon helpen op afstand door schermdeling te kunnen toepassen met een iPad of iPhone. Je kent het probleem vast: een familielid belt met een technische vraag over een iPad of een iPhone en je moet steeds vragen: “Wat zie je nu? Oh nee, ga maar even terug.” enz. Erg onhandig, maar daar is een oplossing voor!

Schermdeling met een iPad of iPhone

  1. Ga op de Mac naar teamviewer.com en download ‘TeamViewer’.

    Dit is een eenmalige actie.

  2. Op de iPad / iPhone: download uit de App Store: ‘TeamViewer QuickSupport’.

    Dit is een eenmalige actie.
    Stap 3 en verder zet je als er hulp wordt gevraagd.

  3. Hulpvrager: Open ‘TeamViewer QuickSupport’ op de iPad / iPhone.

    (Sta bij de eerste keer eventueel toe dat TeamViewer QuickSupport berichten mag sturen.)

  4. Hulpvrager: Neem contact op met de hulpverlener en geef uw ID door.

    Het ID is een 10-cijferig nummer. Wanneer de hulpvrager al vaker dit gebruikt heeft, dan kan er na het openen van de app meteen het scherm komen waar in staat Start uitzending.

  5. Hulpverlener: Start op de Mac de app ‘TeamViewer’ en typ het 10-cijferige nummer in bij ‘Partner-ID’ en klik op Verbinden.

    De verbinding wordt tot stand gebracht.

  6. Hulpvrager: klik op Toestaan als er wordt gevraagd Support op afstand toestaan?

    Maak duidelijk aan de hulpvrager dat dat alleen kan bij een zeer vertrouwde hulpverlener!

  7. Hulpvrager: klik op de ronde knop Start Broadcast en daarna op de knop Start uitzending.

    Na een aantal seconden verschijnt het scherm van de iPad / iPhone op de Mac.

  8. Hulpvrager: klik op de thuisknop om het hoofdscherm van de iPad / iPhone te laten zien.

    Nu kan de hulpverlener meekijken op de iPad / iPhone.

  9. De hulp-sessie sluiten: Hulpvrager tikt op de rode balk boven in het scherm en tikt op Stop.

    De schermdeling-sessie is gestopt.

Plaats een reactie